Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Tento dotazník slouží k pochopení chování a preferencím zákazníků ohledně online recenzí produktů. Konkrétně průzkum umožní identifikovat jaký je vztah mezi hodnocením produktu a jeho prodejem a jaké faktory ovlivňují důvěryhodnost recenzí pro zákazníky.
Odpovědi respondentů
1. Ovlivňují vaše nákupní rozhodnutí recenze?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, často
116
54,46 %
54,46 %
pouze někdy
86
40,38 %
40,38 %
vůbec ne
11
5,16 %
5,16 %
2. Jak často píšete recenzi po nákupu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vůbec nepišu
102
47,89 %
47,89 %
občas
86
40,38 %
40,38 %
po každém nákupu
25
11,74 %
11,74 %
3. Považujete negativní recenze na zboží za důvěryhodnější než ty pozitivní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Obě formy recenzí jsou stejně přesvědčivé
122
57,28 %
57,28 %
Negativní recenze jsou přesvědčivější
62
29,11 %
29,11 %
Pozitivní recenze jsou přesvědčivější
16
7,51 %
7,51 %
Recenze mě neovlivňují
13
6,1 %
6,1 %
4. Jaké faktory činí recenze přesvědčivějšími a vlivnějšími pro vás?
ohodnoťte jednotlivé položky podle důležitosti na stupnici 1 – 5 (1 = velmi důležité, 2 = důležité, 3 = spíše důležité, 4 = spíše nedůležité, 5 = nedůležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka
Průměr
Rozptyl
přítomnost fotografií v recenzích
2.516
1.818
aktuálnost recenze
2.357
1.525
množství informace
2.418
1.361
jazyk a styl psaní recenze
2.634
1.631
odpovědi od značky na recenze
2.859
1.567
důvěryhodnost platformy nebo webu
2.23
1.539
místní odborníci (uživatelé, kteří zanechali mnoho recenzí)
2.911
1.462
existence lajků, komentářů nebo příspěvků na recenzi
2.962
1.501
recenze od lidí, kteří produkt dlouhodobě používají
2.258
1.6
srovnání s alternativami
2.629
1.661
shoda recenzí s vlastním názorem
2.812
1.383
rozmanitost názorů
3
1.315
hodnotící stupnice v recenzi
2.817
1.398
emocionalita recenze
3.352
1.233
doporučení od známých osobností
3.657
1.812
5. Stává se, že nedostatek recenzí vás činí skeptičtějšími ohledně nákupu produktu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
občas
95
44,6 %
44,6 %
ano
94
44,13 %
44,13 %
ne
24
11,27 %
11,27 %
6. Hledáte často další recenze na jiných platformách nebo zdrojích, než se rozhodnete pro nákup?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano, často
102
47,89 %
47,89 %
pouze někdy
90
42,25 %
42,25 %
vůbec ne
21
9,86 %
9,86 %
7. Kde obvykle čtete recenze?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
přímo na e-shopu
140
65,73 %
65,73 %
na specializovaných platformách
130
61,03 %
61,03 %
na sociálních sítích
80
37,56 %
37,56 %
jinde
30
14,08 %
14,08 %
sleduji blogy nebo čtu časopisy
28
13,15 %
13,15 %
8. Kolik hvězdiček z pěti možných potřebujete, abyste důvěřovali prodejci a jeho zboží?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
čtyři
136
63,85 %
63,85 %
tři
34
15,96 %
15,96 %
nezajímá mě počet hvězdiček
26
12,21 %
12,21 %
pět
17
7,98 %
7,98 %
9. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
129
60,56 %
60,56 %
muž
84
39,44 %
39,44 %
10. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
méně než 25
137
64,32 %
64,32 %
25–34
41
19,25 %
19,25 %
35–44
17
7,98 %
7,98 %
45–54
12
5,63 %
5,63 %
65 a více
3
1,41 %
1,41 %
55–64
3
1,41 %
1,41 %
11. Nejvyšší dosažené vzdělání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
úplné střední
106
49,77 %
49,77 %
vysokoškolské
56
26,29 %
26,29 %
střední bez maturity
33
15,49 %
15,49 %
základní nebo bez
18
8,45 %
8,45 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Ovlivňují vaše nákupní rozhodnutí recenze?
2. Jak často píšete recenzi po nákupu?
3. Považujete negativní recenze na zboží za důvěryhodnější než ty pozitivní?
4. Jaké faktory činí recenze přesvědčivějšími a vlivnějšími pro vás?
5. Stává se, že nedostatek recenzí vás činí skeptičtějšími ohledně nákupu produktu?
6. Hledáte často další recenze na jiných platformách nebo zdrojích, než se rozhodnete pro nákup?
7. Kde obvykle čtete recenze?
8. Kolik hvězdiček z pěti možných potřebujete, abyste důvěřovali prodejci a jeho zboží?
9. Pohlaví:
10. Kolik je Vám let?
11. Nejvyšší dosažené vzdělání:
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Ovlivňují vaše nákupní rozhodnutí recenze?
2. Jak často píšete recenzi po nákupu?
3. Považujete negativní recenze na zboží za důvěryhodnější než ty pozitivní?
4. Jaké faktory činí recenze přesvědčivějšími a vlivnějšími pro vás?
5. Stává se, že nedostatek recenzí vás činí skeptičtějšími ohledně nákupu produktu?
6. Hledáte často další recenze na jiných platformách nebo zdrojích, než se rozhodnete pro nákup?
7. Kde obvykle čtete recenze?
8. Kolik hvězdiček z pěti možných potřebujete, abyste důvěřovali prodejci a jeho zboží?
9. Pohlaví:
10. Kolik je Vám let?
11. Nejvyšší dosažené vzdělání:
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Alice : Zajímavý dotazník :)
Chtěla bych jen dodat (hlavně vzhledem k otázce, zda mě více ovlivňují pozitivní či negativní recenze) - ona je taky recenze a "recenze". Když někdo napíše, že věc je krásná, ale má ji jako dárek k Vánocům pro někoho - tak to o daném zboží vůbec nic nevypovídá přestože recenze je pozitivní. A stejně tak je nicneříkající recenze, ve které si někdo např. stěžuje, že oblečení je z umělého materiálu - ale v popisu produktu je složení jasně uvedeno, to si může každý přečíst před objednáním oč se jedná - recenze je negativní, ale ve výsledku také nic nevypovídá. Takže tím chci říct, že aby mě recenze mohla nějak ovlivnit, tak musí fakt vypovídat o produktu.
Liubov Tikhonova : Vždycky čtu recenze, když chystám se koupit něco drahého, něco na dlouhou dobu, nebo-li co jsem dříve nikdy neměla.
Koukám na poměr kladných a záporných recenzí, na styl kladných (nemusí být moc umělý, moc vzněšený) a na obsah záporných (je to tendence nebo lide jsou nespokojní s náhodnou chybou).
Illia: Dobrý den,
nejsem odborník na statistiku, ale osobně bych doporučil změnit otázku "Jaké faktory činí recenze přesvědčivějšími a vlivnějšími pro vás?" protože všechny tyto informace jsou důležité, jelikož mohou ukázat jak na falešné názory, tak na objektivitu/subjektivitu autora recenze.